Saturday, November 6, 2010

Räti lugu jätkub...

Mul on väga hea meel, et eilne post tõi nii palju asjalikke märkusi ja nii palju õigeid tähelepanekuid.

Mis te arvate, kes esimesena õige vastuse pakkus? Tõsi, algul kohe õiget ei tulnud, aga hilisemates kommentaarides oli suur rõõm näha, et lausa raamat oli lahti tehtud ja tsiteeritud ;-)))

Silpsolpsul surun käppa, tema kui esimene on nüüd sallilõnga omanik! Kulub ära, eksole?!

Täiusliku vastuse andis aga Diana- mõlemad detailid, ka see teine ja pisem erinevus, olid ära märgitud. Kuna ma pidasin silmas aga kompositsiooni kui sellist, siis annaksin sallilõnga ikkagi Silpsolpsule...

Aga jah, see rätt koosnebki üleni tegelikult siis tollest mainitud "rikkalikust äärekirjast". Linda Elgase räti poort oli nii meeldejääv! Kasutasin ka äärepitsi sealt, aga nagu paljude mustrite juures seal 2001 aasta raamatus, tuli natuke mustrit ümber timmida, sest kas trükkal või meister on nalja heitnud ja vigu sisse poetanud. Mitte ainult ühe mustri juures.

Äärte varrastele ajamine ja puffimine on mulle vastumeelt, ei tea isegi miks. Meistritel on selkohal luba mind materdada... Ainult mõne salliga olen seda teed läinud. Terav sakk on palju efektsem, seda enam, et mu kootud sallid on tõesti alati kaunis hõredad.

Aitäh veelkord kõigile kommenteerijatele! On hea näha, et palju usinaid kudujaid, kes mu blogisse satuvad, teavad sellest traditsioonilisest käsitööliigist ikka enam kui tavaline vardakeerutaja.

Lemmikkommentaariks loen aga Urri read oma õhku visatud küsimustega. Selliste "nii peab olema"-reeglite juures tekib alati minus trots, et kes kurat ütles, et nii peab olema?! Ja ega ma ju ei pea tegema nii, kui see  vastumeelt on. Kui kõiki uuendusi maha materdada, siis ma arvan, et niidaksime kõik ikka veel ise oma lambad ja tahuksime reieluudest  nõeltehnika jaoks nõela ja Haapsalu salli polekski kunagi  sündinud... 

Eh, tegelikult on mul siiras rõõm, et traditsioonilise Haapsalu salli kudumine on saanud uue hingamise ja on neid, kes meelsasti iga detaili arvesse võtavad. Mina, nagu näete, olen meelsamini loomingulise lähenemisega ;-)


5 comments:

Silpsolps said...

Mis ma muud oskan erutusest öelda - olen üliõnnelik! Ja luban oma esimese haapsalu salli nüüd ära kududa! :)

Diana Tammann said...

Olen sinuga täesti nõus. Idas asjas ;))) Silpsolpsule palju õnne! Tema ütles jah esimesena õige vastuse. :)
Mulle ka meeldib kui sallil on teravad tipukesed. Ja seda "õiget" salli pole ma veel kudunud. :) Ei meeldi need reeglite kammitsad. Ikka tahaks midagi omamoodi teha. Ja las ollagi minu sall Haapsalu salli moodi sall. Vot! :)))

Irina Tammis said...

Kui neid tegijaid poleks, kes asjadele loominguliselt lähenevad, poleks ilmselt ammustel hallidel aegadel ka kivikirvest sündinud. Elagu looming ja loojad!

Anonymous said...

Oh mis uhke Haapsalu räti laadne rätt! Kuigi olen traditsioonide pooldaja, ei häiri mind uuendused. St häirivad juhul, kui samas nimetatakse tehtut traditsiooniliseks. Ise pole räti kudumist ette võtnud, sest pelgan veidi seda kolmeosalisust. Aga Sulle soovin küll veel ohtralt selliseid "proovilappe"! :) /helikene

nordwolke said...

Dear Rees,
I would be very interested in the answer. The google translator translations did not help me. Would you mind to write a short English translation why it is not a traditional shawl?

Related Posts with Thumbnails