Tuesday, December 18, 2012

Läti labakud töös

Nii nad sünnivad, aegamööda ja läbi valu. Hakkasin kuduma reedel, enne tegin mitu untsuläinud katset väheke suurema, nr 2 vardaga. Praeguseks on siis selge, et varras 1,25 nõuab minu käes ühekordset lõnga ja kuna ma olen pehme käega kuduja, siis pisut rohkem tähelepanu tööle. Päris kuulikindlaid ma teha ei armasta, kui vaja, olen valmis kuuma veega pigem kinnast vanutama.

Need praegused on lõppviimistlusest päris kaugel. Kudusin terve nädalavahetuse ja näete ise, et lõpuni on veel minna! Terve selle aja mõtlesin pidevalt ja sügavalt Kristi Jõeste ja tema kindakudumiskunsti peale. Oh armas aeg, kui mul juba sajale läheneva silmustearvuga ringil on tunne, et koon kui varandust, siis tema tööd on eranditult lugupidamist väärt. Kõik. Eranditult. Ka kõik tulevased :-)

Nende labakute sündimise valu tähendab aga seda, et nagu algaja ikka, olen oma vasema käe nimetissõrme haavule toksinud. Püüdsin küll vardaotsa taltsutada, aga kinda kokkuvõtmise juures oli tähelepanu niivõrd tööl, et ei märganudki kuidas täpikesest sai haavake. Kui juba päris valus hakkas, siis otsustasin töö kõrvale panna ja sallikudumisega sõrmel paraneda lasta. Te ei kujuta ette, milline raskus oli esimestel ridadel oma 2.75 varda ja pitsilõngaga toimetada! Käsi oli ju nii harjunud teise varda ja pingega! Nagu oleks jooksja puujalad alla saanud, ausõna. Õnneks läksid need segased tunded ja kobamine üle ja ma tõesti ootan juba, millal saaksin taas tunde ja kümneid tunde nende kinnaste alla panna.
P.S. Mul on varasemast ajast vasema käe nimetissõrmele jäänud mitmedki armid. Kudumisest. Või oli see heegeldamisest... Sõrmejäljed niisiis täiesti käsitöölisele omistatavad.

8 comments:

Jody said...

Wow just beautiful and your neele size looks tiny and so does your yarn.
I am looking for patterns like this that use 1.25 or 1.5MM needles and laceweight yarn :-)If you know of any in English then please let me know...thank you.

Rees said...

Dear Jody!
I used needles 1,25mm and yarn in 8/1 measure. Pattern has 90 stitches wide, but this is not largest size in this book. There you can find mittens with 120 stitches also.

One of my friends helped me to purchase book of Latvian mittens. Take a look here: http://liinarees.blogspot.com/2012/12/lati-kindaraamat.html

Latvieša Cimdi author Maruta Grasmane has approximately 200 pairs of excellent mittens from Latvia. All mittens you can see in this Youtube video are included

Anonymous said...

Hea Rees.
Ma tean mida Sa tunned:)

Sõrmekaitsed on täiesti olemas ja müügil. 2kaupa. Neile, kes peenikese vardaga oma sõrmed katki koovad - Liannis ja Karnaluksis olen näinud. Seda ei oska kahjuks öelda kuidas nad sõrme panduna käituvad.
P.

PS: Kirikindad on väga lahedad!

Sigrid said...

No lihtsalt vaimustavad. Ma arvan, et yhe paari tegemise peale l2heb mul kauem kui salli peale. Tahaks ise ka yhe paariga kunagi valmis saada endale aga sellisega k2ies on kogu aeg hirm, et kuhugi maha j2tan. Ma suur kaotaja:)

Martaberta Kompulsiivkuduja said...

MMM, kaunitarid! Võtan ka hoogu, et "lätlased" vararstele luua

Anonymous said...

Ma olin ka suhteliselt pehme käega kuduja ja ..õppisin mõningad aastad tagasi ringi ;) Ja sõrmed kudusin ka algul katki, muu ei aidanud kui plaasterdasin sõrmed kinni ;)

Rees said...

Nii hea, nagu küünarnukitunne kohe...

Crossing Border said...

Thannks for this

Related Posts with Thumbnails