Thursday, May 10, 2012

Ikka lõngast...

Päris paljud on küsinud lõnga kohta, mida ma müün. Et miks just see on hää?

Ma saan rääkida võrdlusena päris mitmete lõngadega, mida olen varem kudunud, aga ühtegi marki nimepidi maha tegema ei hakka. Kui aus olla, siis viimasel ajal peale sellesama peenvillase pole muud palju kätte võtnudki. No ei kisu kuidagi enam poest ostma või otsima, kui kümned kilod puhast kulda kodus karbis ootamas...

Tegemist on niisiis 100% peenvillase lõngaga, mida tellin Schoelleri vabrikust Austriast. Lõng on väga ühtlane, sest kuna teda tarnitakse poolidel ja toodetakse tööstusele, siis sellisel juhul ei saaks tootja endale lubada ei katkenud, sõlmelisi ega ebaühtlase korrutusega lõngaühikuid. Mina kerin soovijale vajaliku koguse või pakun tervete poolide kaupa.

Lõnga korrutus ongi see, mis mulle eriti meeldib- ei liiga pingeline, ei liiga lauge. Kiudude vahelt varras läbi ei lähe, kui kiirelt kududa ja kes kursustel on käinud, siis need teavad ka, millise õnnetuse võib kuduja endale korraldada kui ta koob liiga tugeva keeruga korrutatud lõnga (jajaa, seesama "propelleris" roheline sall, kes on näinud...).

Miks siis see lõng on hea Haapsalu salli kudumiseks?
Ta on:
*100% looduslik kiud
*2/28 mõõdus st sellest kootud sall mahub läbi sõrmuse tõmmata
*ühtlase korrutusega, ühtlaselt peen
*pehme ja sõnakuulelik viimistlemisel ning hää naha vastus kanda
*valmis töö ei veni ega vetru, nagu seda võib juhtuda poemeriinoga; viimistlus kestab

Kui on kellelgi nüüd veel küsimusi, siis laske aga lahkelt tulla! Kommentaariumis võime edasi arutleda.

Lõnga heaks hindamine on muidugi ka subjektiivne, aga no ei ole mina kuulnud halba sõna selle lõnga kohta. Sestap ma seda julgengi müüa- hea tooraine on lisaks headele varrastele ja heale kudujale ülioluline, et Haapsalu salli kudumine hästi õnnestuks. Haapsalu sall on suur ja väärikas töö, olgu siis ka materjal selline, mis peab lugu nii sallist kui tegijast :-P Mul on ka üks tuttav masinkuduja, kes sellest teinud ja kiidab heaks ning üks heegeldaja, kes ostis selleks tarbeks. Ise julgen öelda, et olen tegelikult kudunud ühte veel paremat lõnga, aga kahjuks seda enam ei toodeta. Saksa vabrik lõpetas töö ja... kahju küll. Too lõng oli üsna sarnane iseloomu poolest, vaid veidi-veidi kohevama loomuga. Kiitsin, et näe, kus lõng, koob end ise :-)

No comments:

Related Posts with Thumbnails